HiKOKI gaat verder als lid van FC Utrecht Business 17 juni 2019

Japanse firma met hoofdkantoor in Nieuwegein blijft na succesvolle periode als shirtsponsor aan FC Utrecht verbonden.

De naam HiKOKI verdwijnt van de rugzijde van de shirts van FC Utrecht. Na een succesvolle periode als shirtsponsor van de FC uit de Domstad gaat het Japanse bedrijf, met een hoofdkantoor in Nieuwegein, verder als Business Club lid van de Domstedelingen. HiKOKI blijft skyboxhouder in Stadion Galgenwaard, nadat het als shirtsponsor de beoogde vergroting van naamsbekendheid realiseerde.

“Op 1 oktober 2018 veranderde de naam Hitachi Power Tools in HiKOKI Power Tools Nederland. Een ingrijpende verandering, want Hitachi was een bekende naam op de Nederlandse markt van elektrische gereedschappen”, aldus Gert Lamberts, Director HiKOKI Power Tools Nederland. “Begin 2018 kwamen we in contact met FC Utrecht over het worden van Official Partner, shirtsponsor en skyboxhouder. Daar zijn we voor gegaan, met als belangrijkste reden het verhogen van de naamsbekendheid van het nieuwe merk HiKOKI op korte termijn. Terugkijkend op dit jaar kan ik zeggen dat het behalve uitermate succesvol ook erg plezierig is geweest”, aldus Lamberts.

“De eerste fase van de naamwisseling is hiermee achter de rug en wij maken ons op voor fase 2”, vervolgt Lamberts. “Tijdens dit voorbije seizoen hebben wij van HiKOKI en onze relaties genoten van de sfeer en ambiance in Stadion Galgenwaard en de samenwerking met de mensen van FC Utrecht. Daarom hebben wij besloten om de samenwerking op een andere manier voort te zetten en betrokken blijven bij deze fantastische club als lid van de Business Club. Wij kijken al uit naar het nieuwe seizoen, waarin wij als skyboxhouder weer van de partij zijn, en wensen de club en supporters een mooi seizoen toe.”

“Wij kijken terug op een prettige samenwerking met HiKOKI en we zijn er blij mee en trots op dat we een wezenlijke bijdrage hebben geleverd aan de realisatie van de doelstelling van HiKOKI”, aldus Commercieel Directeur Joost Broerse van FC Utrecht. “Het feit dat HiKOKI aan FC Utrecht blijft verbonden, zegt veel over de relatie tussen FC Utrecht en HiKOKI. We zijn verheugd over het feit dat HiKOKI deel blijft uitmaken van het zakelijk netwerk van onze club.”

FC Utrecht is met verschillende partijen in gesprek aangaande het rugsponsorschap voor het seizoen 2019/2020.

 

 

Terug naar overzicht